Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Foreldre i utlandet

Forum for dere som har barn og bor i utlandet.
Lang flyreise med baby alene? Erfaringer?
18:37 7.07.2008
Noen her som har erfaring med aa reise alene med baby? Jeg bor i Brasil og skal hjem til jul med en tre maaneders gammel baby. Tror dere det gaar bra aa reise alene? Tenkte aa ha babyen paa fanget, og be om en babyseng som festes paa veggen. Dette blir mitt foerste barn saa jeg aner ikke om en slik reise gaar fint eller ikke. I verste fall faar vi betale noen for aa komme hit, og reise tilbake med meg, men det blir jo veldig dyrt....

Vi skal flytte fra Brasil til Chile rundt desember, og derfor tenker jeg aa reise hjem til Norge ca en maaned foer jul for aa slippe a delta i flyttingen. Pappaen vil komme etter paa juleferie, men han maa altsaa vaere her for aa ordne med flyttingen.
minlilletass
Sv: Lang flyreise med baby alene? Erfaringer?
23:33 8.07.2008
Reiste med min fra Norge til USA når hun var fem måneder. Det var tøft, men det gikk. Det værste var mellomlandingen i USA, med immigration, innsjekking av bagasje på nytt, endeløse køer på security point, etc. Og fem timer venting.. før vi kunne dra videre.

Hvis det finnes direktefly så vil jeg anbefale det på det sterkeste. Og minst mulig håndbagasje, over skulder eller på rygg så du har hendene fri. Holder hun hodet oppe selv hjelper det mye da man kan bære med en hånd og bruke den andre når man må opp med billetter, pass, veske opp på security bånd, skyve bagasjetrille, etc.

Toaletttbesøk bød på utfordringer da man ikke akkurat kan legge fra seg den lille noe sted..

Det var som sagt tøft, men det gikk. God reise! :)
Lou-lou
23:35 8.07.2008
Jo mindre de er jo lettere er det å reise med dem. Jeg tror ikke du vil få noen problemer med en som er så liten. Har selv reist mye med mine 2 små (Spania - Norge), og det gikk lettere da de var mindre for å si det sånn - akkurat nå er de i den verste alderen # og 2 år).

Jeg mener bestemt at du ikke trenger noens hjelp til denne turen. Det går bra skal du se - dessuten er som regel flyvertinnene også veldig hjelpsomme hvis du skulle trenge noe.

Ha en fin tur.
Sim69
02:57 9.07.2008
Jeg har reist alene mye med mine små. Første gang var min førstefødte bare 3 uker gammel. Det gikk veldig fint. Spesielt når dem er så små. Ho sov gjennom nesten hele turen, bortsett fra mellomlandingene. Jeg reiser en til to ganger i året. Da førstefødte var 21 månder kom andremann, og vi begynnte å fly igjen da han bare var 4 uker. Mye vanskeligere å reise med to under to år, men det gikk veldig fint. Mine er i dag 2 år og 4 år, og dem elsker å fly.

Husk på å amme eller gi morserstatning når flyet tar av og lander slik at ørene ikke gjør så vondt. Dette hjelper dem til å sove etterpå, gode og mette.Duringa av flyet er søvndyssende for små spedbarn ...og husk å snakke med flyselskapet før du reiser så du er sikker på at du får en seng til barnet. Du må huske på å drikke mye vann og gå mye mens du er i lufta, spesielt hvis du ammer.
Ta med deg så lite som muligt på flyet. Nå som barnet ditt er så lite at det ikke trenger leker, er klesskifte, bleier og våtservietter alt du trenger. Et blad eller en bok til deg selv for når barnet sover og du ikke kan sove.
Med bare eitt barn hadde jeg ikke balt med barnevogn, ta heller lillebabyen i en slynge som er enkel å ta av og på med hensyn til sikkerhetskontrollene på flyplassen (customs and security).
Lykke til og god reise, hvis jeg kommer på noe mer skal jeg gi ord fra meg. Bare ikke stress når du er ute å reiser. Det går så fint atte. Engentlig ikke noe verre enn å gå på handletur, bare at det varer lenger. Det er tida før du reiser som er verst, når du er midt i det kommer du til å lure på hvorfor du stresset så.

HawaiiMamma
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------