Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Foreldre i utlandet

Forum for dere som har barn og bor i utlandet.
Noen som bor i Barcelona her?
00:45 27.07.2008
Vi skal kanskje flytte til Barcelona så lurte på om det er noen andre her som bor der. Hadde vært fint med noen råd og tips fra andre med små barn som bor i Spania/Barcelona.

la_mia_vittoria
Sv: Noen som bor i Barcelona her?
10:49 30.07.2008
Hei,

Jeg bor i Barcelona og har bodd her en del aar. Har ikke erfaring som forelder enda, men har termin med mitt foerste barn 30.august. Det kan jo hende jeg likevel kan hjelpe deg med noe av det du lurer paa.
Charlie
22:56 30.07.2008
Hei, så spennende da! :-) Da har du jo ikke så lenge igjen å vente... Ja, det er vel egentlig ganske mye jeg lurer på. Hvordan er det å bo der? Kulturen? Stor forskjell fra Norge bortsett fra varmen osv?

Vi skal over dit nå i august for å bli litt bedre kjent med byen, så det blir spennende :)
la_mia_vittoria
11:12 31.07.2008
Hei igjen,

Nei, det er ikke lenge igjen. Vi gleder oss veldig! Dessuten kan det bli litt "tungt" aa gaa hoeygravid i denne varmen. Det er ikke saa mye man orker...

Barcelona er en veldig fin by, og til aa vaere storby synes jeg alltid det har vaert veldig lett aa orientere seg og finne frem her. Metro og buss tar deg dit du maatte oenske, men det kan nok bli litt komplisert av og til med barnevogner og masse folk. Dessuten disponerer ikke alle metrostasjoner heis. I Norge er det meste tilrettelagt for barnefamilier og barnevogner, men du vil nok oppdage en liten forskjell her.

Kulturmessig vil jeg si Barcelona er veldig sammensatt. Det er jo turisme her hele aaret og mange utlendiger bor her fast. En flerkulturell by som likevel beholder sin catalanske identitet. Jeg tror aldri jeg har hoert om noen som ikke har likt byen. Det er jo ogsaa deilig aa ha stranden og sjoen saa naerme. Det virker veldig befriende.

Det finnes en skandinavisk klubb her (Club Escandinavo: http://www.clubescandinavo.com/), som har en barnegruppe. Jeg kjenner ikke saa mye til den, og er litt usikker paa om den er knyttet opp til Sjoemannskirken eller ei. Ellers har du jo konsulatet (http://www.noruega.es/consulados/barcelona.htm) som vil vaere behjelpelig med den informasjonen du maatte trenge. Jeg vet ikke om dere har tenkt aa finne barnehage e.l. men der kan nok konsulatet vaere til mye stoerre hjelp enn meg.

Jeg haaper jeg har hjulpet deg litt paa vei, men det er bare aa spoerre.
Charlie
00:25 1.08.2008
Hei, ja det har jeg full forståelse for. Men det er jo ikke lenge før du har en liten baby i armene, så det blir jo kjempekoselig! Jeg synes også det var ganske "tungt" på slutten selv om jeg slapp varmen (fødte i januar).

Takk for masse bra og gode tips!! Da skal jeg undersøke de litt nærmere... Høres ut som en god ide å bytte ut barnevognen vi har med en litt "lettere" variant da. Så blir det ihvertfall litt enklere. Kanskje vi kan møtes for en trilletur med babyene våre når du har født? Hadde jo vært hyggelig å møte andre norske mammaer der.
la_mia_vittoria
10:48 20.08.2008
Hei igjen,

En stund siden jeg har vaert logget paa...

Naa naermer foedselen seg (termin 30. aug), og vi gleder oss veldig. Riktignok er det blandet inn en del forventining til hvordan foedselen blir, saerlig siden jeg er foerstegangsfoedende.

Naar har dere tenkt aa flytte nedover? Det hadde vaert hyggelig aa treffes!
Charlie
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------