Det hadde vaert saa kjekt om det var noen andre her som bor i New York. Gutten min er snart 5 maaneder, og vi har bodd her en liten stund naa. Mannen min studerer her, og vi har bare venner som ikke har barn. Vi gaar paa div. babyaktiviteter i nabolaget, men det hadde vaert kjekt aa treffe noen andre norske. Jeg vil saa gjerne at han skal hoere norsk fra noen andre enn bare meg.
Vet det er en stund siden du skrev dette, men så det tilfeldigvis nå. Er du fortsatt i New York? I så fall hvor? Jeg, min mann og våre to barn skal flytte til New York i slutten av oktober. Har en gutt på 3 og ei jente på 5 mnd. Mannen min skal jobbe, jeg skal være hjemme.
Kan jeg spørrre om en annen ting..får du foreldrepenger fra Norge mens du er der?
Joda, jeg er fremdeles i New York, jeg. Vi bor i Brooklyn, i naerheten av Prospect Park. Hvor skal dere bo, og skal dere vaere her lenge? Bra dere kommer i oktober, saa slipper dere sommerheten (puh..). Jeg faar ikke penger fra Nav. Ser vi har babyer som er like gamle, saa kjekt! Dersom du vil treffes naar dere kommer hit, saa kan du jo bare sende meg en privat melding..
Lykke til med flytting og slik! Gi beskjed om det er noe du lurer paa eller jeg kan hjelpe med.
Vi skal bo upstate i orange county, men vet ikke akkurat hvor enda. Vi skal være på ubestemt tid, men skal hjem til jul og sommer. Det er hvertfall planen. Hadde jo vært kjempekoselig å treffes. Hvordan sender man privat melding? For du mente her inne ikke sant?
Er veldig spent på hvordan det blir å bo der. Trives du? Er forresten 26 år og bor i kristiansand nå. Er egentlig fra osloområdet.
Er ikke noen superbruker av DinBaby, men tror at man maa inn og aktivere profilen sin for aa kunne sende og motta meldinger (?). Det er i alle fall det jeg har gjort, men har ikke proevd det ut ennaa..
Det hoeres ut som en god idee aa bo litt utenfor selve byen, det skal vaere veldig vakkert upstate, spesielt paa hoesten, sies det. Jeg trives godt her, men savner venner og selvfoelgelig familien min. Har ikke vaert her saa lenge ennaa og vi har heller ikke bestemt oss for hvor lenge vi skal bli. New Yorkere er generelt sett veldig aapne og hyggelige, og de elsker babyer- det synes jeg var en positiv overraskelse. Folk gratulerer og kommenterer og stiller alle slags spoersmaal om babyens ditt og datt, hehe. Stor kontrast til Norge, naar jeg er hjemme synes jeg det er saa underlig at ikke babyen min bli bombardert med komplimenter fra fremmede, hehe..