Hei, nå har jeg endelig funnet en side med norske foreldre i utlandet, så deilig :-)
Jeg bor i Danmark og har en "dreng" ;-) på 9 mnd. Men noen ganger (og det kan jeg så se at det heldigvis ikke kun er meg som har det sånn) får man en helt overveldet hjemlengsel. Kom plutselig til å tenke på at han snart blir ett år og at ingen hjémme har mulighet for å komme ned her å feire han.
Har dere noen gode råd til å komme videre og over den her triste stemning ???? Vi trives jo og har det godt, noen ganger tenker man bare på hvorfor man har valgt å bosette seg i et andet land :-)
Jeg forstår deg godt. Har selv bodd i England i snart 6 år og lengter fremdeles hjem men kanskje ikke så mye som før. Har 2 jenter på 6 og 4,5 og nå går de begge på skole. Vi har akkurat flyttet og har måttet begynne helt på nytt med skole, venner og bare det å bli kjent med butikker og ting en kan foreta seg etter å ha etablert et godt nettverk av venner der vi bodde før. Samboeren min er engelsk men familien hans bor et godt stykke unna (ca 3t) så det er liten hjelp å få fra den kanten.
Men jentene trives godt og det er det viktigste. De vet at vi på et eller annet tidspunkt kommer til å flytte til Norge. De snakker begge både norsk og engelsk. Vi er i Norge så ofte vi kan, dvs sommer og 2.hver jul og kanskje en tur til i løpet av året. Bursdager er selvfølgelig litt stusselig uten den norske familien, men jeg tror nå egentlig det er mest meg som synes det. De har sine venner, og så feirer vi bursdag enten på forskudd eller etterskudd når vi er i Norge;)
Jeg fikk det lettere når jentene mine ble litt eldre, når jeg fikk flere venner med barn i samme alder jeg kunne finne på ting sammen med. Det viktigste er å komme seg ut på steder hvor mammaer samles. 1års dagen er jo litt spesiell og jeg er sikker på at den blir fin for både mamma og "drengen".
God kos fra utlandet til dere.
Hei.. Jeg bor i Danmark med dansk samboer og 2 barn 1 dreng :) på 4 og pige på 14 mnd.. Hvor i DK er du da. ER bosatt i sønderjylland.
Savner veldig Norge og de hjemme. Ikke bodd her så lenge,kom 26 mai og har i mellom tiden vært hjemme på 3 ukers ferie(noe som var så deilig)