Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Skravlesiden

Det er ikke bestandig at vi har en temadebatt som dekker det du måtte ha på hjertet. På denne siden kan du prate om hva som helst.

Ps. Ikke svar på innlegg som du mener bør slettes. Send oss en link til innlegget: moderator@babymedia.no
var i retten for 2uker siden i dag fikk jeg verdens verste beskjed:(
 16:37 5.09.2008
at barnefaren får daglig omsorg av barnet vårt...han som har innrømmet barnemisshandling...men det skal i lagmannsretten først..

nå må jeg kjempe med nebb og klør
ny vestfold
Sv: var i retten for 2uker siden i dag fikk jeg verdens verste beskjed:(
 16:38 5.09.2008
har tenkt sååå utrolig masse på deg og jenta di!!!! =(
ble trist av å lese dette!!

du husker hvor du finner meg??=)
idas mamma-med Bendik=)
 17:07 5.09.2008
ja det husker jeg..
ny vestfold
 16:46 5.09.2008
Hmm..skal vanligvis mye til for at fedre skal få den daglige omsorgen. Nå aner jeg ikke noe om deres situasjon og saken, men vil anbefale deg å kansje finne en bedre advokat. Har han innrømt misshandling i rettapparatet? Hvis ikke så skaff dokumentasjon hvis det er mulig. Hvis ikke er jeg redd det blir ord mot ord.
Men en god advokat er viktig uansett når det blir slik som dette. Lykke til.
Ugl@
 16:53 5.09.2008
Desverre (heldigvis i de fleste tilfeller) har det vært utrolig stort fokus på fars rettigheter de siste årene. Faktisk så mye at rettssikkerheten til barna i de sakene der far ikke er skikket er truet. I disse sakene der mor er redd for å sende barna på samvær hos far fordi far ikke er skikket eller at mor ikke føler at barna er trygge får far nesten automatisk den daglige omsorgen i en rettsak, mens mor blir sett på som den vanskelige som saboterer for samværet med far..

Til deg HI, det må være ufattelig vondt for deg å miste omsorgen når du har kjempet for å holde barnet ditt trygt..
Tenker på deg!
Bom Chicka Wahwah i sommekjole
 16:56 5.09.2008
Det er det reine vanvidd rett og slett....her hjelper ikke silkehanser. Grav opp all møkka du kan finne på ham HI og skaff deg en pittbull advokat som tørr å legge fram dritten. Span på fyren om nødvendig, skaff vitner.
Ugl@
 17:10 5.09.2008
jeg har verdens beste advokat...som ikke sparer på krutte...men det hjelper ikke hva jeg legger frem...hadde politi dokumenter i tilegg har han sittet i retten og innrømmet mishandling...men dommeren var i sterk tvil så jeg slapp saksomkostninger,men allikevel fikk barnefaren omsorgen....det indikerer bare det jeg har ment hele tiden...nemlig at dommeren er innhabil...jeg prøvde og få annen dommer men det hjalp ikke..
ny vestfold
 17:12 5.09.2008
det norske rettsystemet er noe idioti!!!!
blir så sinna jeg!! at det går ann!!
Obs. jente-06 søker småsøsken
 17:28 5.09.2008
Dette høres jo helt hinsides ut.......!
Hva i all verden har du gjort som gjør at utfallet ble slik?

Tror jeg hadde sprunget til barnevernet og meldt min bekymring for barnet mitt jeg.For det høres jo ingen steds hjemme at et barn skal leve med en som har sitte og innrømmet barnemisshandling.
mamma-til-4
 17:36 5.09.2008
Ser at det kan tolkes på flere måter når jeg skriver :Hva i all verden har du gjort som gjør at utfallet ble slik?

Det jeg mener....hva i all verden har du gjort deommeren.....

Sorry for event missforståelse.....
mamma-til-4
 17:41 5.09.2008
Flashback. Dette var meg for 3,5 år siden, og vet du, i dag har jeg igjen full omsorg fordi BF ikke greide oppgaven (noe jeg hele tiden visste). Han ga meg frivillig all omsorg etter å ha prøvd det ei stund selv, og rett og slett rotet til livet sitt så mye at han ikke hadde "plass" til barnet i livet sitt..

Men jeg husker kampen godt. Det var mye det samme som du nå går igjennom. Jeg hadde hatt protection order mot han og alt, men det hjalp ikke. 7 års trakassering i ekteskapet var ikke "nok", siden det "bare" var psykisk mishandling...da har man jo ingen blåmerker å vise fram.

Jeg synes det er flott at fedre likestilles! MEN!! Ikke for enhver pris og ikke bare fordi det er på dagsorden...jeg oplevde at samme uka jeg mistet omsorgen, sto det en gjeng fedre for første gang og demonstrerte utenfor. Jeg var den første mor som mistet omsorgen etter den demonstrasjonen...
(Deres argument var at siden jeg ville flytte ut av staten, fikk jeg ikke barnet med meg)

Lang historie...men uansett. Jeg hadde en advokat som loppet meg for over 10 tusen dollar. For ingenting.
Anket til høyeste rettsinstansen, men de avslo 18 av 19 saker den mnd alene. Uten å bli hørt engang. De mente at det ikke var flere beviser å bringe fram i "saken".

Håper det går bra med barnet deres midt oppi alt dette her.
Lykke til videre!
Northernlights
 18:19 5.09.2008
Hva er begrunnelsen for at far får det daglige samværet da?
(S)TinkerBelle <3
 19:01 5.09.2008
har ikke fått lest begrunnelsene ennå...men skjønner ikke hvor dommer er henne når jeg slipper saksommkostninger,fordi dommer er i sterk tvil allikevel får barnefar dagli omsorg..

i tillegg til misshandling han har innrømmet,har han begått seksuelt missbruk av barnet,det er ikke bevist,annet med at det barnet har sagt til meg og det er helt groteske detaljer fra overgrepet...derfor holder jeg barnet hjemme så faren ikke får se henne om det ikke er under kontrolerte tilsyn...
ny vestfold
 19:11 5.09.2008
Høres merkelig ut at de ikke holdt med deg, siden du har advokat OG bevis for barnemishandling.

Det kan være grunn god nok hvis du er lite samarbeidsvillig med faren. Det fikk jeg også erfare ikke lønner seg...men hvem vil samarbeide med en mann som ikke har noen gode sider igjen å samarbeide med?

Du får snakke med et eller annet senter for misbruk av barn, psykolog el.l, og dokumentere mer. Ellers kommer du aldri noen vei.
Northernlights
 19:14 5.09.2008
Det må være noen ankepunkter mot deg som hovedomsorgstaker?
Synes dette høres veldig rart ut...
Molo&gyda
 20:16 5.09.2008
Håpar du har kontakt med barnevernet. For når bf har hovedomsorg, så kan dei "gå på" han. Og finn dei noko klanderverdig, så får han problem.

Det som er "problemet" til barnevernet, er at det ikkje er mogeleg for dei å gjere noko med andre enn den som har hovedomsorg, om du forstår.
makken
 19:20 5.09.2008
Dette er ikke en unik sak hvis noen tror det.... og ikke er det slik at mor må være en dårlig person heller for å miste omsorgen. Det er faktisk nok at mor saboterer samværet til far. Dette selv om hun mener at barnet blir både psykisk og fysisk mishandlet. Barn har faktisk ikke rettsvern i dette landet:( Jeg hadde gjort akkurat det samme som deg HI hvis jeg mistenkte overgrep. Hvem skal beskytte barnet hvis ikke engang mamma gjør det.

Lykke til med anken!!!!!
LeaderOfThePack
 19:25 5.09.2008
Det var det jeg lurte på, hva som var begrunnelsen.
Føler absolutt med deg HI
Lykke til
Molo&gyda
 19:34 5.09.2008
Fy faen for en beskjed. Håer du får medhold i neste rettinstans. Få ungen til en psykolog, gå til barnevernet og skrik ut. Når de gir en person som har innrømmet vold omsorgen må noe være totalt feil et sted.
Ugl@
 19:58 5.09.2008
Jeg synes faktisk at slike prinsipielt viktige saker bør opp for menneskerettighets domstolen i Haag. Men så er vel det et spm om penger som alt annet:(
LeaderOfThePack
 21:13 5.09.2008
At det går ann!!! Nå må snart noe gjøres for å stoppe galskapen som alt for ofte skjer gjennom domstolene. Det er liksom samvær med pappa eller hele hovedomsorgen for den saks skyld for enhver pris, og dette på bekostning av barnet. Jeg mener at noe må være riv ruskende galt når det er verre at mor forsøker å beskytte barnet sitt enn at barnet skal utsettes for vold eller seksuelt misbruk. Hvis en mor skulle være så uheldig at hun "saboterer" samvær for barnet med faren, risikerer hun faktisk å miste den daglige omsorgen for barnet eller for å være korrekt, barnet får ikke lenger ha fast bosted hos mor. Da skal mor på en måte straffes for at hun er "vanskelig" og at hun hindrer far og barn å være sammen. Det rare er at jeg vedder på at flesteparten av mødre idag er så oppegående at det er en grunn til at de "saboterer" samværet. De vil beskytte barnet sitt.

Jeg blir så ufattelig provosert av at det liksom er en slags "trend" i domstolene for at det nå er pappa som er i fokus og ikke barnet. Det kan nesten virke som om de skal ta igjen nå for at det før var mor som nesten automatisk fikk den daglige omsorgen for barnet.

Blir helt matt her jeg sitter, noe må virkelig gjøres!!!!

Tenker faktisk på de barna som har blitt drept av far og noen ganger har også far tatt sitt eget liv. Dette har skjedd etter at far har vunnet gjennon med samvær eller fått barnet med fast bosted hos seg. Jeg kan da tenke meg at mor i disse tilfellene har vært "vanskelig" i forkant med tanke på samvær og at hun da har blitt "straffet" for dette og da med barna som brikker i dette...
Micki
 21:24 5.09.2008
Ja, faktisk skal barnelova gå føre alt anna når det er snakk om slikt, men det ser ut til å skje sjelden.Det ser ut til å berre vere i teorien. Det er som regel dei vaksne sine rettar det blir snakka om sånn i praksis, og lite om korleis det vil virke inn på barnet og barnet sitt liv.

Dei mødre som oppfattast som vanskelige, er det som regel fordi dei er dei einaste som kjenner sakens mange sider personleg og dei einaste som verkeleg snakkar barna si sak.
makken
 21:29 5.09.2008
Gå til avisen!!!!!

Media har vært med å styrt føringer som gir slike utsagn, de har alt for mye makt, så utnytt det du og. Men da skal du og tåle et evnt fokus da......

Lykke til, det er motbydelig at man sender barn til mishandlere. Jeg har observert en slik sak jeg og. En ble reddet ut for sent, de andre fikk dem ikke ut. 3 ødelagte liv......... Godt far fikk sine "rettigheter".
Dailis
 21:42 5.09.2008
Enig med Dailis.. Gå til media...
De har så stor makt.. Å dette er saker som Norges folk bryr seg om!! Barn skal skånes fra slike folk...

ikke gi opp.. som noen andre sa lengre oppe...
hvis ikke vi mødre beskytter barna, hvem gjør?

lykke til videre.. håper det beste for deg og barnet ditt!!!
supersnuserne_05+ prøver :)
 01:28 6.09.2008
Dette er faktisk det dummeste jeg har lest på lenge...
Far har inndrømmet seksuelle overgrep mot datter, samt vold i retten og i tillegg fått den daglige omsorgen for barnet..
Her lukter det svidd gummi lang vei...

Det er noe ved historien din som ikke stemmer her
Toyah
 02:06 6.09.2008
Toyah, faren hadde vel ikke innrømmet seksuelle overgrep, men barnemishandling (hvis jeg forsto det riktig).
Det seksuelle overgrepet som skal ha skjedd sa barnet til moren selv.

Barnefordeligssaker er et enormt betent og følelesesladet tema, og det er klart at begge parter kommer fram med det verste i den andre, for å få omsorgen selv.

Det sørgelige er at barna ofte faller ned mellom disse to stolene vi kan kalle mamma og pappa i denne situasjonen.

HI, håper sannheten kommer fram 100%.
Northernlights
 02:45 6.09.2008
Dette skremmer meg! :o(

Barnefaren kommer nok aldri til å være slem med Daniel, men jeg vet faktisk ikke hvorvidt han er en omsorgsperson for Daniel.
I det ene øyeblikket vil han ha han litt, så bryter han kontakten i en mnd, for så å bestemme seg for at han vil HA Daniel.
Jeg elsker sønnen min så mye at jeg vil... ? hvis bf skulle gå til sak og vinne.
Hva vet jeg om han gjør ditt og datt med Daniel. F.eks.. Skifter han bleie?
Slike ting..

Jeg har ikke vært vanskelig i det hele tatt mot bf, men når jeg leser slike ting så lurer jeg også på hvor løse tøyler far skal få, for at jeg ikke skal bli fremstilt som den store stygge ulven i en evt sak.

Jeg tror nok ikke bf vil ta fra meg retten til Daniel, men allikevel så må jeg som mor trå forsiktig.
Supert at fedre får rettigheter - men hvor blir det av sikkerhet til mor og barn oppi dette?

Ønsker deg all verdens lykke til - krysser fingrene så hardt jeg bare klarer for deg og din datter.
Ingen skal vokse opp i et utrygt hjem!!

Klem
vålerenga12_&_Daniel
 04:19 6.09.2008
Her er en interessant og tankevekkende teori om dette "fenomenet" at psykopatiske / utrygge fedre ofte vinner over kjempende mødre.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/22/533309.html

ronja røverdatter
 07:31 6.09.2008
Denne saken her finnes det minst to, hvis ikke tre utgaver av. Mors, fars og den egentlige sannheten. Utover dette. Ingen kommentar.
prekæs
 07:57 6.09.2008
Må si meg veldg enig med prækas................
Meg og bøllegutta!!
 07:53 6.09.2008
Huff, så grusomt. Men hvis barnet har sagt til deg, at pappan har missbrukt h*n, så bør du kontakte barnevernet, og ta med barnet til en psykolog. Disse kan støtte deg i neste runde.

Fy fader, hvis noe sånt hadde skjedd med meg, tror jeg at jeg hadde klikka! Hadde aldri levert ungen til en sånn far!!!
Du må bare kjempe videre, og kontakte alle som muligens kan støtte deg, og barnet.
Gå til media om nødvendig. Mange ganger blir det orden i saker, når det kommer opp i aviser, og tv.

Lykke til. Krysser fingrene at alt løser seg til det beste for barnet!
*masy*
 11:05 6.09.2008
Nå sier jo HI at hun ikke engang har lest begrunnelsen for dommen :"har ikke fått lest begrunnelsene ennå..." Hadde dommen kommet samme dag kunne jeg skjønt det, men etter to uker! Da er det kanskje ikke så rart hun ikke kan forstå hvordan det kan skje. Vil tro det står i dokumentene.
Bollemat
 11:11 6.09.2008
Først må du nå lese begrunnelsen, deretter (dersom det er noe hold i historien her), anke saken. Og dersomd et dus ier stemmer, så kan ikke den advokaten din være mye tess...
TanteBassa:))
 14:35 6.09.2008
Jeg har verdens beste advokat,det jeg sier stemmer men det hjelper ikke hva jeg og barnet sier for straffesaken ble henlagt,og ingen psykologer og offentlige instanser som støtter barnet.barneverntj støtter meg i at jeg må holde henne hjemme men det hjelper ikke i retten.
ny vestfold
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------