Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Ammedebatten

Her kan du be andre kvinner om råd dersom du strever med ammingen, eller rett og slett dele gledene over dine hyggestunder med småen ved puppen.
Noen flere som sliter med høy melkeproduksjon, og har prøvd den nye metoden til den nederlandske ammeeksperten Gonneke van Veldhuizen-Staas?
20:50 13.10.2008
Jeg sliter veldig med å amme tulla vår til tider, da jeg har mye melk og voldsom utdrivningsrefleks. Dette gjør at hun kaver mye ved puppen, setter melk i halsen, hoster og skriker. Nå leste jeg om den nye metoden for å få ned melkeproduksjonen på ammehjelpen.no, og tenkte jeg skulle prøve den.

Er det noen som har prøvd den, og med god erfaring?
miraclewhip
Sv: Noen flere som sliter med høy melkeproduksjon, og har prøvd den nye metoden til den nederlandske ammeeksperten Gonneke van Veldhuizen-Staas?
08:07 14.10.2008
Jeg har forsøkt den, uten at jeg synes det hjalp så veldig...Kan fremdeles bare amme på en pupp, ellers får han i seg for mye mat.
Det skal sies at det virket som det fungerte i en dag eller to, men så fikk jeg begynnende brystbetennelse og da var det jo bare til å amme så det holdt, og da gikk produksjonen opp igjen.

Jeg håper nå at melkemengden har stabilisert seg, har blaute pupper uten kuler i, lillemann er 4,5 mnd...

En annen ting man kan gjøre, er å håndmelke til utdrivingsrefleksen avtar, slik at spruten ikke er så voldsom intens..
Luksusproblem for noen, jeg synes det er slitsomt med overproduksjon. Jeg lekker som en sil fra den andre puppen når utdrivingsrefleksen setter i gang, da står spruten, lillemann gulper masse masse masse, og vi skifter klær flere ganger for dagen..

Jaja:)
brooklyn
Sv: Noen flere som sliter med høy melkeproduksjon, og har prøvd den nye metoden til den nederlandske ammeeksperten Gonneke van Veldhuizen-Staas?
16:24 14.10.2008
Hadde planer om å prøve den, men prøvde først å pumpe ut sprengen når det ble for mye melk ved å kun pumpe 30 sekunder på hvert bryst. Da rekker ikke hormonene å sette i gang produksjon av ny melk.

Jeg måtte bite tenna sammen et par ganger for å klare å la være å pumpe mere, men etter tre døgn sank mengden, og nå går alt så bra så bra. Jenta mi gulper mindre, og nå spiser hun til og med begge brystene på et måltid! Jeg lekker enda ut andre puppen når hun spiser på morgenen, og det kommer melk ut nesen hennes.

Dette gjorde jeg da hun var rundt 2 mnd gammel, og nå er hun snart 4 mnd. Det er kun de tre siste ukene hun har spist begge da.

Overproduksjon er som Brooklyn sier, slitsomt ja! Har vært gjennom to bb pga tette melkeganger, au au au. Så om du prøver den metoden jeg prøvde vær obs på at du ikke får tette melkeganger! Men det gikk faktisk bra for meg da:)

Lykke til!!
AmExx
20:31 12.11.2008
hei.
prøvde du denne metoden.tenkte jeg skulle prøve selv.babyen er tre uker og mengden har blitt mindre ...en fremdeles mye og han kavermye svelger unna så godt han kan og avf er helt grønn.
lyst til å prøve denne metoden er bare litt redd for at det skal øke produksjonen igjen jeg...... andre med erfaring??????
revemor silkesvans
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------