Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Ammedebatten

Her kan du be andre kvinner om råd dersom du strever med ammingen, eller rett og slett dele gledene over dine hyggestunder med småen ved puppen.
hjelp meg! må produsere mer melk.(samme som skravle)
21:55 8.11.2008
.
Begynte med amme-te igår, (men hjelper det bare for luftsmerter)? spiser havregrøt til frokost, ammer så ofte det går ann, men brystene blir bare mindre harde,mindre melk. og babyen min på bare 1 uke bli aldri mett.

hva gjør jeg?
kan melken bare stoppe nå?
Prøver ikke stresse, men vil ikke miste melk allerede nå.

Hva hjelper?
andregangsgravid:0)
Sv: hjelp meg! må produsere mer melk.(samme som skravle)
00:17 9.11.2008
Jeg har prøvd alt av kjerringråd, og kan si at personlig for meg virket ikke ammeteen i det hele tatt og hadde nesten motsatt effekt (min inneholdt peppermynte, noe som visstnok ikke er bra for melkeprod.)
Det som hjalp meg var å legge han til puppen ofte + at du pumper deg etter amming. Dette gir nok signaler til kroppen om at den skal produsere mer melk. Hvis babyen din ikke er fornøyd, må du gi mme ved siden av slik at hun ikke er sulten og får vekttap.
Du må bruke litt tid på dette, være hjemme og slappe av, gi det noen dager..... og ikke stress med å se på "effekten". Den kan ta 1 uke....

Litt vanskelig det med kjerringråd som skal øke melkeproduksjon. Man blir til slutt gal av å prøve ut alt....
Mariamsen
12:07 10.11.2008
Først av alt, snakk med helsestasjonen!!!

Viktig at du får i deg nok mat du også, og så er det aller viktigste jeg kommer på å SLAPPE AV! Jeg stresse maaasse med å få opp melkeproduksjonen, var lengre våken på kvelden enn snuppa for å pumpe osv, brukte ei uke. men når jeg ble så lei og sliten at jeg "gav opp" pumpinga, fikk grått ut litt frustrasjon og gikk å la meg tidlig og fikk sove leeenge, så hadde jeg plutselig brystspreng igjen og amma på EN side ved hvert måltid i to dager!!!

Men noen ting du kan gjøre for å øke produksjonen er å pumpe 10 min på hver side etter at du har amma, og hvis mini ikke er mett og er mye grinete pga det, så annbefaler jeg å gi mme etter måltid (gjerne snakk med hs først. har du noen å hjelpe deg så la de gi mat mens du pumper). Det er veldig stressende å vite at mini ikke får nok mat!

Juli-prinsessa
13:45 10.11.2008
juli- prinsessa: kom melken etter at du sluttet å pumpe deg selv.stresset så innmari med melken selv, så når jeg pumpet meg, kom det ikke noe melk til slutt. men ungen fikk ut melken. så nå bryr jeg meg ikke om pumpen, gir kun pupp og slapper av. har hjulpet meg masse.
sena
08:12 11.11.2008
Melka kom dagen etter jeg slutta å pumpe, men tror nok ikke jeg hadde hatt brystspreng hvis jeg hadde latt være å pumpe helt. Jeg hadde for lite melk en stund og det dalte bare (mindre og mindre våte bleier), så begynte jeg å pumpe. Fikk nesten ikke ut noe når jeg pumpet, ikke engang når det gikk 3 timer siden hun hadde spist om kvelden. Når jeg så slutta å pumpe så slappa jeg av og fikk meg en god natts søvn (8 timer!) og da kom melka for fullt. I den perioden jeg pumpa så sov jeg lite fordi jeg var våken etter snuppa hadde lagt seg for å pumpe.
Juli-prinsessa
09:43 11.11.2008
godt å høre at det ikke er kun jeg som ikke pumper. ble litt fortvilet at det ikke kom noemelk når jeg pumpet meg. gjorde det i starten. men det ble så stress, fikk lite tid å slappe av på.psyken har nok en del å si på det .men gutt ungen legger på seg, så da har jeg nok melk. han spiser ofte, men på natten går det 2-3 timer imellom. har hørt at hvis han suger på brystet, selv om det ikke er for å drikke, så stimulerer man hjernen til å produsere mere melk.hadde lite melk på kvelden før, men det virker som om det har tatt seg opp. men tar det ca 6 uker for å få opp produskjonen av melk??
sena
14:28 11.11.2008
Nei 6 uker høres mye ut. Når de har økedøgn på egenhånd så bruker det jo bare vare et par dager. Men regner med det kan gå en uke ca.

Men jeg VET ikke for sikkert altså, så dere ikke tror jeg er noe ekspert. Det jeg har skrevet er det jeg har blitt fortalt og lest meg til på nett.

Kan forresten annbefale Ammehjelpen.no
Masse informasjon der
Juli-prinsessa
08:15 11.11.2008
sena produksjonen øker når du pumper når det ikke kommer noe melk. Hvis man pumper seg rett etter barnet har spist skal det jo ikke komme noe særlig fordi barnet har spist "opp" melka, men produksjonen øker fordi man gir beskjed til kroppen at "nå trenger vi mer mat" ved å pumpe
Juli-prinsessa
08:13 11.11.2008
Oi nå såg jeg at minien bare er 1 uke, og da ville jeg i allefall snakket med de på hs om tillegg og hvordan du gjør det.
Juli-prinsessa
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------