Her kan du be andre kvinner om råd dersom du strever med ammingen, eller rett og slett dele gledene over dine hyggestunder med småen ved puppen.
trenger råd!!!!!!!trenger brystet å bli tømt hver gang
10:23 9.11.2008
gutten min spiser hver 1,5 time ca,og han tømmer ikke helt brystet hver gang han spiser. lurer på om jeg kommer til å produsere mindre melk av den grunn?har hørt at de skal tømme brystet. jeg klarer ikke å pumpe meg heller. klarte det i starten, men ikke nå lenger. er redd melken skal forsvinne, selv om jeg merker at jeg har melk. men jeg har også hørt at så lenge han suger, el. stimulerer brystet så produsrer man mere melk. håper noen kan hjelpe meg
Sv: trenger råd!!!!!!!trenger brystet å bli tømt hver gang
08:07 10.11.2008
tusen takk, men det er ikke alltid han tømmer dem. ammer kun 1 bryst om gangen. er vel litt kul igjen på brystet. m da har jeg kanskje for mye melk til hans behov, og det gjevner seg ut?på kvelden har jeg mindre kul og det har hendt at det blir helt tomt.
10:12 10.11.2008
Jeg hadde litt samme problem tidligere, og det førte blant annet til at tulla vår la lite på seg fordi hun ikke fikk i seg "tykkmelken" som ligger innerst. Jeg begynte gradvis å drøye henne med hver amming. Hadde det gått halvannen time siden sist, og hun ga tegn til at hun ville ha igjen, prøvde jeg å drøye henne så lenge som jeg kunne. Dette førte til at hun ble mer sulten, og spiste derfor mer. Da fikk hun også i seg mer av "tykkmelken", og da var hun mett lengre. Nå dier hun ca hver 3. time (noen ganger går det 2,5 timer, noen ganger 4,5 timer...)
Anonym
13:41 10.11.2008
men han har lagt på seg veldig bra. veier ham 1 gang i uken på helsestasjon.
13:40 10.11.2008
det har jeg gjort og da tømmer han brystet:) han har perioder, kan amme ham i 1 time,men da dupper han av litt også drikker han mer, så sover han i ca. 2-3 t. men skal prøve å utsette det litt, men er det ikke for tidlig. han er 3 uker gammel. de sier jeg skal amme ham når han vil. ?
09:32 11.11.2008
Er ingen ekspert jeg, men
Anbefaler å sørge for at brystet tømmes - tette melkeganger kan ellers fort bli resultatet (og det er svært ubehagelig). Vet ikke hvorfor du ikke klarer å pumpe deg, men et tpis er å massere når du pumper (melke liksom). Da får du ut alt mye bedre og mer effektivt enn bare ved bruk av pumpa i seg selv. (Dette går også an å gjøre når man ammer om babyen har skikkelig tak)