Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Ammedebatten

Her kan du be andre kvinner om råd dersom du strever med ammingen, eller rett og slett dele gledene over dine hyggestunder med småen ved puppen.
Dette spørsmålet er så teit at jeg bare måtte trykke anonymknappen, he he
18:58 10.11.2008
Men det jeg kom til å tenke på er iallfall:

Er nøye med å drikke mye for å holde produksjonen oppe. Men lurer noen dager på om jeg kanskje har fått i meg for lite.
Men så kom jeg til å tenke på at så lenge jeg tisser nok og regelmessig må da kroppen ha fått nok veske til å produsere den melken den trenger først.
Skjønner jo at det jeg drikker ikke går direkte inn i puppene, he he he, men det trengst jo veske for å produsere morsmelk og tiss er jo restavfall.
Skjønner?

Så kan jeg tolke det at jeg tisser mye som et tegn på at jeg får i meg nok drikke for melkeproduksjonen?
Anonym
Sv: Dette spørsmålet er så teit at jeg bare måtte trykke anonymknappen, he he
19:33 10.11.2008
Kroppen vil alltid skille ut urin pga avfallstoffer, også om du nesten ikke drikker. Men da blir den konsentrert, både i lukt og farge.
Så lenge urinen er lys, får du i deg nok drikke, blir den mørk gul må du drikke mer.

Ellers er det vel en 6-7 dl ekstra væske man skal få i seg for å kompensere for ammingen.
Anonym
00:20 11.11.2008
Haha, jeg har faktisk tenkt det samme. Alle her inne snakker så mye om at om barna har så og så mange tissebleier i døgnet, da drikker de nok. Så da regner jeg med at om jeg selv tisser normale mengder som ikke er hyperkonsentrert, så får jeg også i meg nok drikke.

Helsesøster her sa forresten at et par liter drikke i døgnet er bra; selv pakker jeg i meg en liter eller så i løpet av natta, og så en liter eller to fordelt utover dagen. Går vel mest i eplejuice og sjokomelk, vann drakk jeg meg grundig lei av i svangerskapet, så skulle jeg basert meg på det hadde det blitt alt for lite drikke på meg.

En liten fotnote dog; husk at om du drikker noe som er vanndrivende (kaffe, te, cola...), vil du tisse mer fordi kroppen skiller ut mer vann en den egentlig skal. Da funker ikke teorien...
Roheryn
08:22 11.11.2008
Bare et lite tips, JA man skal drikke mer når man ammer enn vanlig, MEN hvis man drikker for mye så virker det igjen negativt på ammeproduksjonen! Så drikk når du er tørst er et godt råd! Ikke tving i deg vann fordi du MÅ
Juli-prinsessa
09:28 11.11.2008
Bedre at man spør enn at man lurer på noe såpass viktig!

selv drikker jeg "som et høl i jorda", og enda mer nå når jeg ammer.
Kroppen venner seg til den mengden du gir den (enkelte tror at de må fly mer på do når de drikker mye og drikker derfor altfor lite).
Jeg får i meg omtrent 6 dl te, 5 dl juice, 2-3 liter vann og ca 1,5 liter brus minst hver dag.

Melkeproduksjonen er på topp selv etter 8 mnd (vi er i hovedsak på smaksprøver fremdeles og gullet vokser som ugras).
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------