Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Ammedebatten

Her kan du be andre kvinner om råd dersom du strever med ammingen, eller rett og slett dele gledene over dine hyggestunder med småen ved puppen.
Bedre å pumpe det brystet han ikke vil ha enn å vente til neste amming?
12:39 18.11.2008
Han tar stort sett et bryst om gangen. Om natta ender det med kjempespreng på det han ikke tar. Jeg pumper etter siste amming om morgenen. Men løpet av dagen hender det at han også bare vil ha 1 bryst. Da pumper jeg det andre. Stimulerer ikke dette bedre enn å la brystet vente til neste amming? Jeg "stjeler" vel ikke mat fra han?

Barnet er 6 uker og dier ca hver 2-3 time (max 4 timer om natta). Pumper ca 125ml etter siste amming om morgenen og gir av og til noe av dette som ekstra om kvelden om han ikke roer seg. Resten fryser jeg.
the-ultimate-yummy-mummy
Sv: Bedre å pumpe det brystet han ikke vil ha enn å vente til neste amming?
17:10 18.11.2008
hvis du ønsker å ha litt melk til overs er det bra å pumpe, men hvis ikke så vil melkeproduksjonen mest sannsynlig stabiliseres litt etterhvert hvis du ikke pumper slik at det ikke blir så spreng, men akkurat nok til barnet
Anonym
17:49 18.11.2008
Jeg ammet annet hver bryst, pumpet ikke, det regulerer seg etter hvor mye han spiser. vis du vil ha melk i frysa og litt ekstra på kveld så er det jo fint å pumpe
2hærligegutter
22:33 18.11.2008
Ok. Var redd det ble mindre til han. Men han vil ikke ha mer, så da samler jeg det opp. Får ro på kvelden, samt et lager i frysen gir en enorm frihet senere.
the-ultimate-yummy-mummy
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------