Ny her på DinBaby?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Alle Forum på DIB:

Klubbsider for DinBaby!
Diskuter med andre foreldre som har barn i samme alder som deg.

Til klubbsidene

Foreldre i utlandet

Forum for dere som har barn og bor i utlandet.
Noen som bor i Australia?
11:37 23.05.2007
Vi kommer sannsynligvis til å flytte til Perth, Australia ettersom mannen min har fått jobb der. Noen andre som bor/har bodd der med barn?
Mamma So
Sv: Noen som bor i Australia?
04:48 24.05.2007
Hei!

Vi bor i australia, på østkysten.
Kjæresten min er herfra, og vi trives veldig bra!
Det er nok ikke like tilrettelagt som Norge når det gjelder stønader og sånn, her får de bl.a. bare 6 uker barselperm!!
Men sånn sosialt sett er det veldig bra! Du finner playgruops (åpen barnehage) overalt, og det er jo en veldig bra måte å bli kjent med andre på! Bibliotekene har lesestunder ukentlig (de fleste steder..)
Hvor gamle er barna/barnet deres?
Folk er generelt veldig hyggelige og avslappet! Der har vi nordmenn endel å lære :) Her snakker alle med hverandre, og ikke bli overasket når damen i kassa begynner å skravle og blir personlig! Det tok litt tid før jeg forstod at kjæresten min ikke kjente alle han skravla med når vi var ute..

Lykke til! Du får holde meg oppdatert! :)
sisie
20:27 28.05.2007
Hei!
Jeg har ei jente på to måneder, pappa'n er australsk. Vi skal flytte til østkysten i september. Blir veldig spennende og kanskje litt trist å være borte fra familien her i Norge. Hvor gamle barn har du da?
SurferMamma
07:29 31.05.2007
Vi har en jente paa tre aar.
Hvor skal dere flytte da?
Vi bor i Tannum Sands, det ligger i litt soer for Rockhampton.
Men om fire dager drar vi hjem til Norge paa ferie, skal gifte oss der i juli!
Hvordan likte han seg i Norge?
sisie
08:52 4.06.2007
Hei igjen! Kjekt å høre fra andre i Australia!
Jenta mi er 19mnd, og vi skal flytte til Perth i September ca.
Mannen min er engelsk men har fått jobb i Perth.
Så da kommer jeg til å ta permisjon uten lønn noen år, leie ut huset her i Stavanger og flytte dit. Gleder meg veldig, men samtidlig litt rart å tenke på at jeg ikke kjenner noen der.
Mamma So
13:26 18.06.2007
Hei hei :)

Jeg har en gutt på 18 mnd, vi bor i Brisbane da, men mine foreldre bor i Perth faktisk,pappan min jobber der. Så er der endel ganger i året! Tror dere kommer til å trives utrolig bra :) Man kommer fort i kontakt med folk og er playgroups osv som man kan være med på. I Perth er det jo også endel norske familier.

Håper dere får det kjempefint:)
Line_85
11:28 29.06.2007
Hei!
Har du noen gode råd til oss som skal bo i Perth med en to-åring?
Hvor lønner det seg å bo, finnes det noen norske expat grupper der etc?
Mamma So
20:54 18.06.2007
Vi skal bo litt sør for Brisbane! Det er jo et stykke unna dere...Det blir veldig spennende, jeg gleder meg veldig, men er jo også litt usikker på hvordan det blir å være så langt unna familien min her i Norge. Mannen min har likt seg godt her i Oslo, mye fordi han har hatt tre aussiemates her. Nå har de flyttet hjem igjen, så han er veldig klar for å dra han og.Så vi drar i September.

Lykke til med bryllup. Norge er veldig representativt i juli så det høres helt herlig ut.

Fint å høre om det er andre nordmenn i området også. Blir bra med litt norsk rundt oss etter en stund kan jeg tenke meg!
Klem

SurferMamma
07:20 16.02.2008
Jeg bor i Fremantle. Vært koselig å hørt fra deg hvis du fortsatt var på leting etter andre expats. Har akkurat flytta hit og blir her i hvertfall et år. Jeg er fra Elverum/Oslo mens mannen min er fra Brisbane.
SurferMamma
15:11 18.09.2008
Hei!

Vi er en familie på fem som skal flytte til Perth/Fremantle i oktober. Har du noen tips om hvor det fint å bo med barn? To av barna skal gå på skole der, og en i barnehage eller førskole. Kjekt om du hadde noen tips!
angulus
01:17 19.04.2008
Heisann! vi skal til Perth i jula og være der i nesten en mnd. Kanskje du kan kome med tips om kvar vi skal leige hus, har kjentfolk i Perth, men det er uansett arti med gode tips fra andre som bur der. Vi skal besøke kusina mi som skal gå på skule der et år. c",)
Natteravnen*
04:36 23.04.2008
Yep! Lei hus i Fremantle. Deilig sted, femten min å kjøre til perth, deilige strender, gamle bygninger med sjel og herlig marked i helgene. barnevennlig, bra uteliv og internasjonalt miljø. I love it
SurferMamma
23:16 23.04.2008
Det var arti, har nettop kika litt på hus i det området. Niesa mi skal gå på Carine high, og det er kanskje ikkje så langt derfra. Men må finne ut litt meir før vi kan bestille. Takk for tipset likevel. bur du i Perth enda du då?
Natteravnen*
23:18 23.04.2008
-Nei det var visst mamma so det! Ser at du er på østkysten. c",)
Natteravnen*
05:22 6.05.2008
Joa, vi bor i Fremantle. Har bodd i Cairns og Brisbane og nå blir vi her i ett år til...Lykke til!
SurferMamma
Hallo Surfer Mamma
15:45 20.05.2008
Hei!
Jeg er temmelig sikker paa at det var deg jeg traff paa 17. Mai her i Perth. Jeg er den noe distre mammaen til Sophia som naa har rotet bort telefonnummeret ditt. Saa hvis du har mitt nummer kan du kanskje skrive en SMS med emailen din? Jeg har bilder fra dagen som jeg kan sende, pluss at jeg gjerne vil holde kontakten.
Sony
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------